30/3, Data Journalism/Data Driven Journalism με τον Κ. Περήφανο

poster: MindThe_Gab

O όρος Data Driven Journalism αναφέρεται στη δημοσιογραφική έρευνα που βασίζεται στην ανάλυση και το φιλτράρισμα δεδομένων, πιθανώς μεγάλου όγκου. Η εφαρμογή αυτής της νέας μορφής δημοσιογραφικής ερευνάς γίνεται συνήθως σε ανοιχτού τύπου, δημόσια διαθέσιμα δεδομένα, με χρήση εργαλείων ανοιχτού λογισμικού.

Στόχος της διαδικασίας αυτής, είναι ο εμπλουτισμός του παραδοσιακού περιεχομένου με νέες μορφές πληροφορίας/υπηρεσιών και απευθύνεται τόσο σε καταναλωτές περιεχόμενου παραδοσιακών και ηλεκτρονικών μέσων, όσο και σε πολιτικούς ή managers, δίνοντας τους τα μέσα να εντοπίσουν και να κατανοήσουν τάσεις και patterns στο πεδίο ενδιαφέροντός τους, παρέχοντας τους έτσι επιπλέον εργαλεία, εξαιρετικά χρήσιμα στην διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Στην ουσία, αυτή η νέα μορφή προσέγγισης της δημοσιογραφίας, έρχεται να καλύψει το κενό μεταξύ "πληροφορικής" και "δημοσιογραφίας", αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες δυνατότητες που παρέχει το κίνημα ανοιχτού λογισμικού, δίνοντας έτσι μια εξαιρετική ευκαιρία για επαναπροσδιορισμό της δημοσιογραφικής ερευνάς και την θέση της στην τεχνολογική επανάσταση που διανύουμε.


Ο Κώστας Περήφανος, ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και όπως χαρακτηριστικά γράφει στο βιογραφικό του "είναι σε καλό δρόμο για να γίνει data scientist". Μεταξύ άλλων, εργάστηκε ως Μηχανικός Λογισμικού στο Ερευνητικό Ίδρυμα Αθηνά, το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου και την Χ.Κ. Τεγόπουλος, ενώ τώρα εργάζεται ως Μηχανικός Ανάλυσης Δεδομένων στην Pearson. Ταυτόχρονα, ασχολείται με τη διδακτορική του διατριβή (Forensics Linguistics), με αλγόριθμους μηχανικής μάθησης και εξόρυξης πληροφορίας από κειμενικά δεδομένα, με κατανεμημένα υπολογιστικά συστήματα καθώς και την ανάλυση και οπτικοποίηση πληροφορίας σε κοινωνικά δίκτυα.

Το Σάββατο 30 Μαρτίου, καλεσμένος του Hackademy, από τις 11 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, θα μας μιλήσει "για τον μαγικό νέο κόσμο της δημοσιογραφίας των δεδομένων".
Στο πρώτο μέρος του σεμιναρίου, θα προσεγγίσουμε το θέμα συνεργατικά και διερευνητικά -άλλωστε το πεδίο τώρα διαμορφώνεται- κάνοντας μια επισκόπηση στις τρέχουσες τάσεις, συζητώντας πιθανές εφαρμογές και την επιλογή κατάλληλων εργαλείων.
Στο δεύτερο μέρος, θα μιλήσουμε συνοπτικά για  εξελιγμένες τεχνικές όπως sentiment analysis, αυτόματη κατηγοριοποίηση κείμενου κλπ και πως αυτές θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε πιθανές δημοσιογραφικές έρευνες, αξιοποιώντας το ίδιο το internet ως πηγή δεδομένων.
ο γράφος του hashatag #skouries από την σχετική έρευνα του Νίκου Σμυρναίου που θα βρείτε εδώ