To Hackademy οργανώνει και πραγματοποιεί, μεταξύ άλλων, ταχύρρυθμα σεμινάρια/εργαστήρια, διάρκειας λίγων ημερών ή εβδομάδων, για ομάδες επαγγελματιών ή πολιτών που ενδιαφέρονται για εξειδίκευση σε συγκεκριμένες θεματικές.
Τα πρώτα από αυτά που έχουν προγραμματιστεί είναι 4 ημερήσια σεμινάρια για καταρτιζόμενους δημοσιογράφους.
Τα workshops αυτά αφορούν στην εξοικείωση των δημοσιογράφων με τα νέα μέσα και τα κοινωνικά δίκτυα και είναι τα εξής:
Σεμινάριο #1
Citizen journalism lab
O δημοσιογράφος ελέγχοντας την είδηση από την εικονική αίθουσα σύνταξης των νέων μέσων- Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σεναρίου κάλυψης υπαρκτού ειδησεογραφικού θέματος με τη χρήση των πληροφοριών που καταφθάνουν από την “κοινωνία των πολιτών” μέσω των social networks.
- Οργάνωση της έρευνας και “της κάλυψης” του γεγονότος.
- Διαχείριση της πληροφορίας. Αντιμετώπιση προβλημάτων αξιοπιστίας ανώνυμων και ψευδώνυμων πηγών. Η διασταύρωση της είδησης καθώς αξιοποιούμε ταυτόχρονα τις “παραδοσιακές” δημοσιογραφικές πηγές και τις σύγχρονες.
- Επεξεργασία της είδησης και δημοσίευσή της. Ενδεδειγμένες πρακτικές για την ταυτόχρονη διάδοση της ενημέρωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες (blogs, twitter, facebook, google+).
- Crowd sourcing. Οργανώνοντας τους πολίτες ώστε να μας παρέχουν ντοκουμέντα και πληροφόρηση από το πεδίο των γεγονότων. Ενδεδειγμένες τεχνικές και, εμπειρικά αποδεδειγμένα, κακές πρακτικές.
Σεμινάριο #2
Mobile reporting lab
O ρεπόρτερ στο χώρο που διαδραματίζεται το γεγονός, αξιοποιώντας της δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για τη μεταφορά και τη διάδοση της πληροφορίας.- Πώς καλύπτουμε θέματα μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιώντας κείμενο, φωτό και βίντεο.
- Τεχνικές δυνατότητες και οδηγίες αξιοποίησης smartphones (iphone, Andoid mobile κλπ).
- Upload φωτογραφιών και ντοκουμέντων ήχου, εικόνας και βίντεο.
- Livestreaming εικόνας και ήχου μέσω κινητού τηλεφώνου και laptop.
- Παρουσίαση χρήσιμων εργαλείων και αντιμετώπιση προβλημάτων που διαπιστώθηκαν εμπειρικά.
- Η σωστή αξιοποίηση του υλικού του ρεπορτάζ, ώστε, με περαιτέρω επεξεργασία του, να προκύψουν βίντεο, ραδιοφωνικές εκπομπές και δημοσιογραφικά κείμενα.
Σεμινάριο #3
Το twitter ως το δημοσιογραφικό εργαλείο της νέας εποχής
Το Twitter ως δημοσιογραφικό εργαλείο (πρακτική, τεχνική, εμπειρία).- Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα microblogging.
- Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
- Το twitter ως εργαλείο crowd sourcing.
- Τουιτάροντας την είδηση.
- Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών tweet, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
- Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (Storify, Chirpstory κλπ.).
Σεμινάριο #4
Πνευματικά δικαιώματα και κανόνες δεοντολογίας στα Νέα Μέσα
Οι προκλήσεις της νέας εποχής και η διαχείρισή τους από τη δημοσιογραφική οικογένεια. Προς ένα νέο κώδικα δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ.- Ορισμός και προσαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και των πνευματικών δικαιωμάτων στα Νέα Μέσα.
- Ψηφιακά και πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο. Διαχείριση και υποχρεώσεις (Copyright, Digital Rights Management).
- Creative Commons και Ανοικτό Λογισμικό. Η κουλτούρα, η πρακτική, η νομολογία.
- Προσαρμογή των παραδοσιακών κωδίκων δεοντολογίας και δημοσιογραφικών αξιών στα νέα μέσα (απόψεις και προσεγγίσεις).
- Διεθνείς απόπειρες ελέγχου της διαδικτυακής ελευθερίας (ACTA SOPA/PIPA) και η ελληνική νομοθεσία για τα Blogs.
- Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία ως χαρακτηριστικά του διαδικτύου και η σχέση τους με την “παραδοσιακή” δημοσιογραφική πρακτική.