Σεμινάρια προσαρμοσμένα στις ανάγκες ομάδων εκπαιδευόμενων


To Hackademy οργανώνει και πραγματοποιεί, μεταξύ άλλων, ταχύρρυθμα σεμινάρια/εργαστήρια, διάρκειας λίγων ημερών ή εβδομάδων, για ομάδες επαγγελματιών ή πολιτών που ενδιαφέρονται για εξειδίκευση σε συγκεκριμένες θεματικές.


Τα πρώτα από αυτά που έχουν προγραμματιστεί είναι 4 ημερήσια σεμινάρια για καταρτιζόμενους δημοσιογράφους.

Τα workshops αυτά αφορούν στην εξοικείωση των δημοσιογράφων με τα νέα μέσα και τα κοινωνικά δίκτυα και είναι τα εξής:


Σεμινάριο #1

Citizen journalism lab

O δημοσιογράφος ελέγχοντας την είδηση από την εικονική αίθουσα σύνταξης των νέων μέσων


  • Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σεναρίου κάλυψης υπαρκτού ειδησεογραφικού θέματος με τη χρήση των πληροφοριών που καταφθάνουν από την “κοινωνία των πολιτών” μέσω των social networks.
  •  Οργάνωση της έρευνας και “της κάλυψης” του γεγονότος.
  • Διαχείριση της πληροφορίας. Αντιμετώπιση προβλημάτων αξιοπιστίας ανώνυμων και ψευδώνυμων πηγών. Η διασταύρωση της είδησης καθώς αξιοποιούμε ταυτόχρονα τις “παραδοσιακές” δημοσιογραφικές πηγές και τις σύγχρονες.
  • Επεξεργασία της είδησης και δημοσίευσή της. Ενδεδειγμένες πρακτικές για την ταυτόχρονη διάδοση της ενημέρωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες (blogs, twitter, facebook, google+).
  • Crowd sourcing. Οργανώνοντας τους πολίτες ώστε να μας παρέχουν ντοκουμέντα και πληροφόρηση από το πεδίο των γεγονότων. Ενδεδειγμένες τεχνικές και, εμπειρικά αποδεδειγμένα, κακές πρακτικές. 


Σεμινάριο #2

Mobile reporting lab

O ρεπόρτερ στο χώρο που διαδραματίζεται το γεγονός, αξιοποιώντας της δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για τη μεταφορά και τη διάδοση της πληροφορίας.


  • Πώς καλύπτουμε θέματα μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιώντας κείμενο, φωτό και βίντεο.
  •  Τεχνικές δυνατότητες και οδηγίες αξιοποίησης smartphones (iphone, Andoid mobile κλπ).
  •  Upload φωτογραφιών και ντοκουμέντων ήχου, εικόνας και βίντεο.
  •  Livestreaming εικόνας και ήχου μέσω κινητού τηλεφώνου και laptop.
  •  Παρουσίαση χρήσιμων εργαλείων και αντιμετώπιση προβλημάτων που διαπιστώθηκαν εμπειρικά.
  •  Η σωστή αξιοποίηση του υλικού του ρεπορτάζ, ώστε, με περαιτέρω επεξεργασία του, να προκύψουν βίντεο, ραδιοφωνικές εκπομπές και δημοσιογραφικά κείμενα.


Σεμινάριο #3

Το twitter ως το δημοσιογραφικό εργαλείο της νέας εποχής

Το Twitter ως δημοσιογραφικό εργαλείο (πρακτική, τεχνική, εμπειρία).


  •  Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα microblogging. 
  •  Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
  •  Το twitter ως εργαλείο crowd sourcing.
  •  Τουιτάροντας την είδηση.
  •  Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών tweet, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
  • Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (Storify, Chirpstory κλπ.).


Σεμινάριο #4

Πνευματικά δικαιώματα και κανόνες δεοντολογίας στα Νέα Μέσα

Οι προκλήσεις της νέας εποχής και η διαχείρισή τους από τη δημοσιογραφική οικογένεια. Προς ένα νέο κώδικα δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ.


  • Ορισμός και προσαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και των πνευματικών δικαιωμάτων στα Νέα Μέσα. 
  • Ψηφιακά και πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο. Διαχείριση και υποχρεώσεις (Copyright,  Digital Rights Management). 
  • Creative Commons και Ανοικτό Λογισμικό. Η κουλτούρα, η πρακτική, η νομολογία. 
  • Προσαρμογή των παραδοσιακών κωδίκων δεοντολογίας και δημοσιογραφικών αξιών στα νέα μέσα (απόψεις και προσεγγίσεις). 
  •  Διεθνείς απόπειρες ελέγχου της διαδικτυακής ελευθερίας (ACTA SOPA/PIPA) και η ελληνική νομοθεσία για τα Blogs. 
  • Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία ως χαρακτηριστικά του διαδικτύου και η σχέση τους με την “παραδοσιακή” δημοσιογραφική πρακτική.